Doel
Ons aanbod en onze dienstverleningsprocessen zijn zo ingericht dat zij aansluiten bij de wensen, beleving en behoeften van inwoners en ondernemers.
Subdoelen:
- Klantgerichtheid/ gastvrijheid staat centraal in de contacten die inwoners en ondernemers hebben met onze gemeente.
- We bieden onze producten en diensten zoveel mogelijk digitaal aan, zodat onze inwoners en ondernemers zoveel mogelijk zaken op ieder gewenst tijdstip en locatie kunnen regelen.
- Daar waar in onze dienstverlening regels beperkend zijn, blijven we zoeken naar (andere) mogelijkheden.
Reguliere activiteiten
- Waarborgen van de kwaliteit van de persoonsgegevens, privacy en beveiliging volgens de gestelde wettelijke normen
- Verstrekken van producten en documenten zoals paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen, uittreksels, briefadres en Verklaring omtrent gedrag
- Verwerken van verhuizingen, eerste vestiging uit buitenland, aangiften van geboortes, aangifte van overlijden
- Het sluiten huwelijken en geregistreerde partnerschappen
- Het organiseren van de verkiezingen, de verkiezingsuitslag en het verzorgen van de communicatie rondom de verkiezingen
- Al onze inwoners en klanten worden tijdens de openingstijden van het gemeentehuis te woord staan, fysiek, per mail of per telefoon.
- Content advies en content beheer voor website, antwoordportaal, intranet en de schermen in de hal
- Het geven van advies op het klantgerichter maken van zowel het proces als van de teksten op website, in brieven en dergelijke
- Het uitbreiden en verbeteren van onze online dienstverlening
- Onze (online) dienstverlening inwonersgericht inrichten
- Bodetaken "nieuwe stijl"
Specifieke activiteiten 2022
- Organiseren van de gemeentelijke verkiezingen, de verkiezingsuitslag en het verzorgen van de communicatie rondom de verkiezingen
- Het verder digitaliseren van de contactmogelijkheden voor onze inwoners
- Implementeren nieuwe telefooncentrale
Beleidsindicatoren en kengetallen
Er komt een uitbreiding van 3 E-formulieren
Wetgeving en gemeentelijk beleid
Wetgeving | Gemeentelijk beleid |
---|---|
Wet digitale toegankelijkheid | Visie op dienstverlening |
Servicenormen externe dienstverlening |
Financiën
Bedragen * € 1.000 | ||||||
Rekening 2020 | Begroting 2021 | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | |
Lasten | 915 | 1.019 | 850 | 836 | 1.022 | 1.042 |
Baten | 321 | 364 | 337 | 305 | 533 | 572 |
Saldo van baten en lasten | -594 | -655 | -513 | -532 | -490 | -470 |
Mutatie reserve | 46 | |||||
Geraamd/gerealiseerde resultaat | -594 | -609 | -513 | -532 | -490 | -470 |